måndag 17 oktober 2016

Venedig

Så var det överstökat. Venedig. Jag var där över helgen för att fira gammelfaster Lillis födelsedag och är jättelycklig över att jag blev medbjuden. Jag mötte upp gänget på lördagen vid lunch efter att ha suttit några timmar i tåget och sedan promenerat omkring i Venedig själv ett par timmar. Efter lunchen åkte vi med vaporetto (vattenbuss) till lägenheterna där de andra bodde. Jag fick sova i extrasängen i småkusin Noras rum. På söndagen satt vi flera timmar och lunchade en otroligt god fyrarätters för Lilli. 
Söndagens lunch

Söndagkväll


När jag hittade ett lugnt område

Gondole
Piazza San Marco


Venedig var en ofattbart vacker stad men fan vad mycket turister där var. För mycket. Det var knappt så man kunde gå i gränderna och över broarna. Problemet är att Venedig är en så liten stad och alla turister koncentreras till ett litet område istället för, som här i Rom, vara utspridda lite här och där. Det var som att stå utanför Peterskyrkan eller vid Fontana di Trevi var man än gick. För att undvika detta måste man våga tappa bort sig och gå in i lite udda gränder. Där kan man hitta ett alldeles speciellt lugn som är väldigt sällsynt i den staden. Trots att jag lyckades hitta lugnet några gånger tror jag ändå inte att jag kommer återvända till Venedig på en tid. Jag fick tillräckligt av staden for now, och kan nu med gott samvete skippa den delen av Italien när jag börjar resa runt.
Detta var en lugn del. Föreställ er de populäraste broarna till exempel...




Idag började sista veckan av kursen här i Rom för min del. Jag skippade dagens lektioner för att jag kom hem så sent igår kväll och hade ingen motivation att ta mig till skolan. Ska gå ut och jogga snart och försöka hitta havreflingor någonstans på vägen tillbaka. Annors blir det inga kokosbollar och havreflarn ikväll :(

Berättar för er hur det gått sen.

Ha det!

-Karolina

ps. Om en vecka fyller jag år!

pps. Jag har tio myggbett I PANNAN. Ciao förfan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar