fredag 21 oktober 2016

Sista

Havreflarn och kokosbollar bakade, sista veckan av kursen avklarad och kappsäckarna packade. Imorgon flyttar jag från familjen. Jag har en Airbnb-lägenhet i centrala centrum och ska stanna där tills onsdagen, d.v.s. ca 5 dagar. Ska fira min födelsedag här i Rom och sedan åka vidare till Napoli och södra Italien.

Jag får lämna min enorma kappsäck hos min kompis här i Rom och reser med bara den stora ryggsäcken och en handväska. Har fått allting utom necessären att rymmas i rinkan men den ska nog också får plats. Lämnar en hel del saker i kappsäcken som jag anser att jag inte behöver, som typ 5 par skor, rockar, kläder, böcker etc. Mamma och Frida kommer hit till Rom i början av november (!!) och de får ta med kappsäcken när de åker tillbaka hem. Måste kanske köpa en liten "rullkappsäck" efter Napoli som jag kan ha i slutet av resan utöver ryggsäcken.





Idag ska jag fira. Det ska firas lite födelsedag men mest av allt ska det sista veckoslutet i Rom bli ett av de bästa. Har dessutom några kompisar som också slutade kursen idag och som åker hem imorgon. Har till och med köpt nya kläder kvällen till ära. Idag var första gången jag köpte nånting åt mig själv bortsett från mat och vin (och ett nagellack i början av resan) under hela min tid i Rom. Imponerande om man frågar mig.
Förra gången jag gick ut och festade (förra veckoslutet) kom jag hem 45 minuter före jag skulle stiga upp nästa morgon för att hinna till Venedig. Jag ångrade ingenting och kvällen var 100% värd min knappa halvtimmes powernap före avfärden, men trött som satan var jag nog dagen och kvällen därpå. Ska försöka packa precis allting och göra mig klar för morgondagen redan idag före jag går ut, ifall jag ikväll upprepar förra veckans härjande. Roligt kommer det garanterat att bli.



Ska börja laga mig i ordning nu, senare äta sista middagen med familjen (om jag inte kommer tillbaka för dinner nästa vecka som de så hjärtligt föreslog och bjöd mig) och sen promenera via butiken in till stan med en vinflaska under armen.

Hoppas ni har det lika bra som mig. Puss och kram från Karbonatorn.


Ps. Jag saknar att bada bastu. Så finsk är jag i alla fall...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar