torsdag 22 september 2016

UPGRADE

-------------------------------
Recap av föregående inlägg:

Är i Rom för att lära mig det lokala språket. Bor i en Italiensk familj. Har fått se oändligt många vackra byggnader på bara tre dagar. Här är varmt. Sattes i en klass som redan börjat för flera veckor sedan.

----------------------------

Si. Dag 4 eller nånting.

Jag lever loppan. Har fått en massa nya vänner som jag lunchar och dricker vin med. Imorgon ska jag festa på en båt. Den kommer visserligen att stå stilla vid flodkanten men trots det - ganska nice. "Una festa sulla barca."

Idag kom italienskaläraren till mig under timmen och sade med låg röst på italienska, att han tycker att nivån på klassen jag är i nu kanske är för låg för mig. Han tyckte att jag borde byta klass till en svårare nivå och sa att jag kan stanna kvar några dagar och se om det verkar allt för lätt och i så fall byta grupp.
Det kändes ju bra. Bra för mitt ego i varje fall. Mer om det sen.


Joggade till Vatikanen igår efter skolan. Basic.

Promenerar över 12 000 steg i dagen här. Det kanske inte säger er så mycket men det är betydligt mycket mer än jag gick där hemma. Går till skolan på morgonen. Går tillbaka. 50 minuter dit. 55 tillbaka. Dessutom äter jag bara under hälften så mycket som i Finland. Får en cornetto och en kopp te till frukost, äter en lätt lunch efter klockan ett, en frukt på vägen hem och en normalstorleks middag före 21. Jag måste medge att jag nog är rätt så hungrig på eftermiddagen men antar att jag kommer vänja mig snabbt. Kanske förlorar jag några kilon på kuppen.



Imorgon har jag bara två timmar skola och på fredagen börjar jag 15:30.

Sköt om er ni där hemma så sköter jag om mig här i Rom.

Tja!

ps. Följ med på Snapchat | | | nanoukarolina

----------------------------
Oggi il mio insegnante ha mi detto che il livello del mio classe (dove sono adesso) è troppo facile per me. 
Ieri, ho fatto footing nel pomeriggio. Ha corso al Vaticano. Si. Bene. Ciao!


Ciao Papa!

Lunchade idag på Piazza Navona. Åt en panino med skinka och ost. En klassiker.

Påväg hem del 1.

Påväg hem del 2.

Påväg hem del 3. Över Tibern.

Del 4. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar