fredag 30 december 2016

Glöm allt det pissiga

Imorgon blir mitt nittonde nyår. 2016 var ju ett kapitel för sig. Tjugohundrasexton - pissåret.

Men kan vi sluta lista upp allt det pissiga som har hänt och komma ihåg det fina? Tänka på allt det fina som komma skall, allt det fina vi har.

Året 2016 var verkligen ett av de viktigaste i mitt liv. Min lista ser ut såhär:

1. Jag firade penkkis och åkte på abi-kryssning, som var någonting av det roligaste jag varit med om.
2. Jag tog studenten.
3. Jag fick resa på fem resor...
4. ...varav den sista varade 2 månader och tog mig runt halva Italien och gav mig enormt många fina livserfarenheter och vänner.
5. Jag blev inbjuden till Franska Ambassaden i Helsingfors efter att ha skrivit L i franska studenskrivningarna (!)
6. Fick se två av mina absoluta favoriter inom musiken live d.v.s. Major Lazer och Beyoncé.
7. Delade otroligt många fina stunder med mina fantastiska vänner. Låter klyschigt men fan vad jag menar det. Ta hand om dina nära och njut av varje sekund du får spendera med dem.
8. Fick enormt mycket arbetserfarenheter av olika uppgifter och jobb jag fått äran att ha haft under året.
9. Jag lärde mig ett nytt språk.
10. Jag lärde känna mig själv och min familj ännu lite bättre. Alla systrar, mina bröder, mamma, pappa, fruar, sambon, hundar och barn. Tack för att ni finns.



New year, new me? Knappast. Tänker fortsätta att vara en 100%-ig version av mig själv. Det har min bästa vän lärt mig.


(3) Cervinia med Alexia. Januari.
(1) Penkkis. Februari.
(1) Penkkis. 8 på morgonen. Februari.
(3) Puerto de Mogán med mamma. April.
(3) Puerto de Mogán. April.
(8) Piece 'n' Love, Hernesaaren Ranta. Maj (maj-augusti)
(2, 10) Studenten och pappa. Juni.
(2, 7) Juni.
(5) Ambassaden. Juni.
(8) Ruisrock. Juli.
(6) Major Lazer, Ruisrock. Juli.
(6) Beyoncé, Köpenhamn. Juli.
(3, 6) Beyoncé i Köpenhamn. Juli.
(10) Mina fina, fina systrar. Augusti.
(7) Alexia. Augusti.
(7) Jag med mina bästa vänner Saga, Emilia och Sofie. Augusti.
(4, 9) Rom. September. 
(4) Venedig. Oktober.
(4) Min 19-årsfödelsedag. Rom. Oktober.
(4) Napoli. Oktober. 
(4) Rom. November.
(4, 7) Rom. November.

(7). Shina och nittiotalet hos Fanny. December.
(10) Mina bröder som jag älskar så! December.

(10) Systrar, igen. Vi är så snygga helt enkelt. December.






Och sist men verkligen inte minst. Viktigaste av dem alla. Hon som lärt mig mera om livet än vad hon tror. Hon som är så modig och stark. Hon som jag ringer och gråter till och hon som ringer till mig. Denna höst var vår höst.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar