tisdag 15 november 2016

Change of plans, again.

(C'è un testo italiano sotto il svedese.)

Så gick det igen ett par veckor. Idag har vi tisdag, en vanlig tisdag för min del. Är tillbaka i Rom efter att ha besökt Firenze i 5 dagar med min kompis Rebecka förra veckan. Innan det hann jag komma tillbaka till Rom från Bari, vara 4 dagar med mamma och Frida som kommit hit från Finland för att hälsa på mig och bo ett par nätter i Trastevere (i Rom) innan jag åkte upp till Toscana. 

Florens var en härlig stad. Jättevacker med en hel del fina byggnader, kyrkor och museum. Staden i sig är ju ganska liten och centrum är bara pyttelitet jämfört med enorma Rom som nästan aldrig slutar. Vi bodde på ett Bed & Breakfast på gångavstånd från centrum. Boendet var otroligt lyckat och jag kommer troligen att återvända till just det stället om staden någon gång ska besökas pånytt. 
Vi gjorde det som alla Toscana-resenärer bör göra - besökte vingårdar. Vi bokade en tour när vi anlände till staden och satte så gott som hela lördagen på att smaka på vin och äta upp Toscanas otroligt vackra vyer. Jag slukade dem. Har enda sedan jag var liten och mamma snackade om det drömt om att få se Toscanas gula slätter. Mamma, jag hann dit före dig!

Toscana
Nu  är jag som sagt tillbaka i Rom trots planer på att stanna i området några dagar till och återvända till huvudstaden först till helgen för att en sista gång fira skiten ur mig innan jag skulle ha åkt upp till norr och efter ett par tre veckor åkt hem till Finland via Grasse i södra Frankrike. Kan berätta mera om de ändrade planerna och orsakerna bakom dem när tiden för det är inne, håll ut.

Har under mina nästan 9 veckor här lärt mig att livet inte alltid tar en dit man tänkt sig. Att planer kan skita sig och att det är helt okej. Det är okej att ringa hem och säga att det inte gick som planerat. Våga ge upp. 

Som sagt, berättar mera sen. Nu får ni njuta av mina skitsnygga bilder som jag lyckats ta och som folk lyckats ta på mig. Vi hörs! -Karolina


Vatikanen

Pisa. Såklart.

San Gimignano

Firenze
Rebecka

Ett leende stycke Karolina
---------------------------------
E anche un po' per i miei amici italiani. Sono tornato a Roma da Firenze dopo un breve soggiorno. Ho visitato la città con Rebecka e ci siamo state per quattro notti. Abbiamo visitato Pisa e il torre pendente giovedì. Sabato abbiamo fatto un tour a San Gimignano e due cantine dove abbiamo gustato/bevuto i vini toscani e mangiato un pranzo buonissimo. Mi è piaciuta la città e tutta la Toscana certamente. È una regione bellissima.

Ritorno a casa molto presto. Non ho detto a nessuno in Finlandia (solo a mamma, a due sorelle e alla mia migliore amica) quando arrivo ma ho già prenotato i voli. Sono pronta. Sono pronta con le mie avventure. Sono stata qui abbastanza a lungo e voglio ritorno in Finlandia. Posso sempre tornare in Italia per esempio in primavera oppure la prossima estate ma adesso non voglio stare qui senza niente da fare, quando posso essere in Finlandia con tutta la mia famiglia e i miei cari amici. Mi manca la mia routine. Mi manca la mia famiglia, le amiche, gli amici. Mi manca Finlandia.

Grazie per aver letto! 
Baci - Karolina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar